Menu
Město Dobřany

S čím vám můžeme pomoci?

rozšířené vyhledávání

Informace pro občany - poplatek 2025

Informace pro občany ,, ODPADY 2025 “

Poplatek za odpady z titulu trvalého pobytu, chataři, pronajímatelé nemovitostí, atd. KONČÍ 31.12.2024.

Všichni poplatníci, kteří májí udělaný trvalý příkaz za odpady VS  13371, VS 13372 na částku 700 Kč, si ho musí  ZRUŠIT DO KONCE ROKU!

Tiskopis na OHLAŠENÍ PLÁTCE POPLATKU najdete:

Městský úřad Dobřany v přízemí, náměstí T. G. M. 1, Dobřany
Infocentrum, náměstí T. G. M. 5, Dobřany
Městská knihovna, Stromořadí 439, Dobřany
stránky města www.dobrany.cz v sekci odpady 2025 od 7.10.2024
Vyplněný formulář je nutné odevzdat do 30. 11. 2024 na Městský úřad Dobřany paní Benediktyové - místní poplatky, přízemí, č. dveří 103.

Od 1. 1. 2025 přechází město Dobřany z místního poplatku za obecní systém odpadového hospodářství na místní poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci, který vychází z principu ,,více třídíš – méně zaplatíš“.

Předmětem poplatku bude odkládání směsného komunálního odpadu z jednotlivé nemovité věci zahrnující byt, rodinný dům nebo stavbu pro rodinnou rekreaci, která se nachází na území města.

Základem pro určení výše poplatku bude kapacita sběrných nádob na směsný komunální odpad a četnost svozů evidovaných k dané nemovitosti. Do konce listopadu  mají  vlastníci  nemovitostí  čas  si promyslet,  jaká  velikost  (60 l, 120 l, 240 l, 1100 l) nádoby, případně četnost svozů  na směsný komunální odpad, je pro danou nemovitost optimální.

Rodinné domy - velikost 60 l, 120 l, 240 l
Ostatní bytové domy - velikost 1100 l
 

Celkovou kapacitu nádob na směsný komunální odpad musí vlastník naplánovat tak, aby do nich bylo možné uložit veškerý směsný odpad z dané nemovitosti. Nádoba vystavená ke svozu musí být uzavřena, aby z ní odpad při manipulaci nevypadával. Zákon o odpadech i obecně závazná vyhláška zakazují odkládat směsný komunální odpad mimo sběrné nádoby (pytle, tašky apod.) nebo odvážet směsný odpad do sběrného dvora.

Kdo je plátcem poplatku:

  1. rodinný dům: plátce poplatku = vlastník nemovitosti, nebo jeden ze spoluvlastníků
  2. stavba pro rodinnou rekreaci: plátce poplatku = vlastník nemovitosti, nebo jeden ze spoluvlastníků
  3. byt v domě na základě podílového spoluvlastnictví: plátce poplatku = jeden ze spoluvlastníků nemovitosti
  4. družstevní byt: plátce poplatku = bytové družstvo
  5. byt v osobním vlastnictví v bytovém domě s více vlastníky, kde nevzniklo společenství vlastníků jednotek: plátce poplatku = vlastník bytové jednotky nebo více bytových jednotek (fyzická či právnická osoba)
  6. byt v osobním vlastnictví v bytovém domě s více vlastníky, kde existuje společenství vlastníků jednotek: plátce poplatku = společenství vlastníků jednotek

Jaká bude cena za svoz odpadu

Sazba poplatku činí 0,80 Kč za 1 litr. Četnost svozu je pevně stanovena jako týdenní (52 svozů za rok), čtrnáctidenní (26 svozů za rok), měsíční (12 svozů za rok).
Výpočet poplatku: objem nádoby v litrech x počet nádob x počet svozů za rok x sazba poplatku = výše poplatku za rok (viz. formulář ohlášení plátce poplatku).

Poplatek je ze zákona nutné také platit za nemovitost, kde nikdo nebydlí a nemá popelnici

V případě, že v nemovitosti nikdo nebydlí a není požadován svoz odpadu, platí vlastník nemovitosti poplatek ve výši 576 Kč za rok (podle minimálního dílčího základu 60 l na měsíc). V případě, že se nemovitost nachází v oblasti, kde není možné svážet komunální odpad, platí vlastník poplatek ve výši 576 Kč za rok (podle minimálního dílčího základu 60 l na měsíc).

Úlevy na poplatku neexistují.

Žádné úlevy ani osvobození na poplatku nejsou pro poplatníky stanoveny.

Končí všechna osvobození:

  • vlastník pronajímá nemovitost osobě, která je přihlášena na území města Dobřany
  • vlastník má stavbu určenou k individuální rekreaci, ve které není přihlášena žádná fyzická osoba a zároveň je přihlášena na území města Dobřan
  • dlouhodobý pobyt v ústavech, v zahraničí
  • prokazatelný pobyt mimo město Dobřany

Příklad: Bydlím v bytovém domě a zároveň mám chatu na Kamínku. Nově budu platit jak za byt (SVJ) tak za chatu (vyplním ohlášení k poplatku).  

Jaký poplatek budu platit, když bydlím v bytovém domě?

Za placení a rozúčtování poplatku odpovídá vlastník nemovitosti, SVJ, bytové družstvo apod. Výše rozúčtovaného poplatku na osobu v bytovém domě je závislá na počtu osob aktuálně bydlících v domě a objemu sběrných nádob náležejících k domu. Může se proto během roku měnit.

Jaký poplatek budu platit, když jsem vlastník nemovitosti pro rodinnou rekreaci?

V chatařských částích Kamínek, Měsíční stráň, Vysoká, Šlovice, Vodní Újezd a Dobřany jsou umístěné kontejnery. Kontejnery doporučujeme zamykat. Klíček dostane chatař od odpovědné osoby po zaplacení poplatku.

Ohlášení k poplatku vyplní odpovědná osoba, která jedná za chatařskou oblast. Částku poplatku odvede odpovědná osoba za všechny chataře, kteří užívají daný kontejner.

Odpovědná osoba předá seznam platících majitelů správci poplatku p. Benediktyové, e-mail: benediktyova@dobrany.cz

Chataři, kteří mají svoji popelnici a je označená bílým štítkem, musí vyplnit ohlášení k poplatku a zaplatit sami.   

Plastové nádoby popelnice nebo kontejner na komunální odpad musí mít:

Bílý štítek (většina nemovitostí již má od roku 2022), který musí souhlasit s údaji uvedenými majitelem nemovitosti v ohlášení.

Na bílém štítku musí být vše stejné jako v ohlášení, které bude majitel nemovitosti vyplňovat: adresa stanoviště, typ nádoby, typ svozu

Budou probíhat kontroly správnosti velikosti nádoby !!!!!

V současné  době na každém  bílém  štítku je  uveden typ svozu 1 x týdně a typ nádoby 120 l.   Jestli-že se majitelé nemovitostí rozhodnou pro jiný typ svozu nebo jiný typ nádoby, štítek je neplatný a musí si objednat nový na telefonním čísle 377 195 845.

Příklad: Nyní mám na bílém štítku nádobu 120 l, svoz 1x7. V roce 2025 chci nádobu 120 l, svoz 1x14 můj současný bílý štítek je NEPLATNÝ. Musím si objednat nový.                  

                               Rok 2024                                        Nově rok 2025

Štítky na nádoby

Barevné označení četnosti svozu, které bude nalepeno na dolním okraji bílého štítku,

poplatník obdrží na MěÚ v přízemí, číslo dveří 103 po odevzdání ohlášení (jestliže nemám změnu v typu nádoby nebo typu svozu od původního bílého štítku).

Nádoby budou vyváženy dle nového režimu od 1.2.2025.

Jak si opatřím bílý štítek na popelnici, kontejner

Pokud si pořídíte novou plastovou popelnici na odpad, je nezbytné tuto skutečnost ohlásit na telefonním čísle 377 195 845.
Nadbytečné popelnice označené bílým štítkem (a tedy evidované v systému), které nepoužíváte, musíte odhlásit rovněž na telefonním čísle 377 195 845.  Bílý štítek z nepoužívané  popelnice odstraníte a přinesete na MěÚ v přízemí, číslo dveří 103. Až poté bude vyřazen z evidence. Zároveň prosíme občany o spolupráci - pokud zjistíte, že bílý štítek na Vaší popelnici je stržený či poškozený, obraťte se prosím na telefonní číslo 377 195 845, necháme Vám vystavit duplikát.

Do budoucnosti budou nádoby opatřeny ještě RFID čipy, které se spárují s vylepenými bílými štítky.

Nový poplatek se netýká podnikatelských subjektů, které mají podle zákona o odpadech povinnost uzavřít smlouvu. V případě dotazů podnikatelských subjektů se obracejte na paní Tomanovou na telefonním čísle 377 195 868.

Zajímavosti

Informace, které by vás mohly zajímat!

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne

Chytřejší město

Webkamera

Mikroregion Radbuza

Mobilní aplikace

Aktuální informace od nás
Přímo ve vašem telefonu
Více o aplikaci
Stáhněte si naši mobilní aplikaci na

nahoru